Pages

AHLAN WASAHLAN DIUCAPKAN KEPADA SEMUA PENGUNJUNG. MOGA KALIAN SENTIASA DI DLM REDHA ALLAH SELALU.SYUKRAN KERANA MENGUNJUNG. KOMEN DAN SARANAN ANDA AMAT DIPERLUKAN

Sunday 17 April 2011

~Sungguh!!.... Aku Rindu pd ALLAH~



Katakanlah " Jika kamu (benar-benar) mencintai ALLAH.ikutlah aku,niscaya ALLAH mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu," ALLAH Maha Pengampun lagi Maha Penyayang"


Hanya kpd ALLAH aku memohon pertolongan dan kemudahan utk terus menulis,
Sungguh!, ini hnya krn aku menginginkn keredhaanNYA!


Segala puji bg ALLAH, dengan pujian yg berlimpah,indah,dan penuh berkah,serta limpahan CINTA dan SAYANG-NYA kepada kita yg bergelar seorang hamba~




BAHAGIAN PERTAMA


URGENSITAS (MENGGALAKKAN) CINTA SEJATI 
SEORANG HAMBA KPD TUHANNYA


Buah Yang Manis


Apabila seorng hamba menyedari perhatian dan cinta Tuhan kpdnya,kemudian kesedaran itu mmpu menguasai perasaanya,maka akn tercerminlah pula perasaa serupa dr sang hamba tersebut,yaitu smkin bertmbh rasa cinta dan rindunya kpd ALLAH swt.
Ketika rasa cinta telah memenuhi ruang hati,maka tak diragukn lagi ia akn dpt mnghasilkan buah yg penuh manfaat,yang kemudian akn nampak dlm tingkah laku dan perbuatan seseorang hamba. Tentunya buah tersebut sulit didapatkan dr mana2 pohon selain dr pohon cinta.


Ibnu Taimiyyah mengatakan " Siapa yg tidak suka terhadap sesuatu,maka dia pasti tidak akn mendekatinya,sbb apabila mendekatinya,itu bererti dia telah menempuh  sarana atau perantara utk mencintainya. Sedangkan dengan mencintai perantara itu,bererti dia telah mencintai yg dituju"


Oleh sebab itu,saya mengajak diri saya sndiri,dan juga kalian yg saya hormati dan kasih krn ALLAH,untuk lebih memerhatikan betapa pentingnya menanam benih-benih CINTA kpd Allah di dalam hati dan enguatknnya dengan mengerjakan amal-amal soleh sehinggalah ALLAH lebih kita cintai melebihi segalanya.


Allah swt berfirman,
Adapun orang-orang yang beriman amat sgt cintanya kpd ALLAH.
                                                                        (Al-Baqarah(2):165)
Apabila kita sunggun2 ingin merealisasikan semua itu,maka tidak mustahil kita akn dapat memetik buah yg manis di hadapan kita tnpa bersusah payah.








DI antara buah kecintaan kpd Allah yang akn dihasilkn adlh 


1) Redha terhadap qadha (ketentuan) Allah
                               2) Merasakan nikmatnya beribadah dan bersegera dlm mengerjakannya
3)Selalu rindu pd ALLAH
4) Rela berkorban demi Allah dan berjihad di jlnNYA
         5) Berharap dan selalu tamak terhadap sesuatu yg berada disisi ALLAH.
6) Malu kpd Allah
   7) Belas kasihan terhadap makhluk lain
8)Cemburu kpd Allah
     9) Merasa cukup dgn Allah




" Sesiapa mendekat kepada-Ku sejengkal, maka AKU akan mendekatinya satu hasta,Siapa mendekat kpdKU satu hasta,Aku akn mendekatinya satu depa,Siapa yg mendekat kpdKU dgn bejalan kaki,maka Aku akn medatanginya dengan berlari-lari kecil " (HR .Muslim)








Buat pelawat yg menziarahi blog ini, afwan andai ada ayat yg tdak lengkap atau bahasa yg kurang sedap dibaca..ketahuilah bhw diri ini masih memerlukn bimbingn dn dorongn dr kalian utk memperbaiki kesalahan yg lalu,  smg kalian mndpt sdikit 'ibrah drpd perkongsian td,wlaupun sdikit yg terkesan harapannya yg sdikit itulah menjadi pedoman hidup kalian utk menjadi lebih baik dan menshabatkn hati2 kalian utk lebih dkt dgn ALLAH dn mencintaiNYA sepenuh hati agar dpt meraih syurga ALLAH~






Moga Allah Redha kalian..mg dikasihi dn disygi ALLAH slalu..
jika tidak keberatan.titipkn doa kalian buat tuan blogger ini..mg ALLAH redha smua..


                                                                              
                                                         Salam kasih,~puteri akhirat~





No comments:

Post a Comment